L'educació lliure es basa en l'aboliment de l'autoritat, en apostar, acompanyar i respectar a l'infant, tinguen en compte la seva individualitat com a persones i el seu ritme de desenvolupament.
el paper de l'adult és acompanyar, mirant d'intervenir sense interferir. Es responsable d'oferir els espais, materials i recursos diversos per facilitar l'evolució. No intervé per modificar-lo i/o accelerar-lo, sinó que es una figura que està per col·laborar en que cada cop siguin més autònoms/es i més segures de si mateixes. Deixa l'oportunitat de que sigui ell/ella mateixa el qui provi fins on és capaç d'arribar, quines son les seves limitacions i que aprenguin a partir de les seves experiències.
En l'educació lliure no existeixen uns continguts programats que cal donar obligatoriament en un moment determinat del procés educatiu, com tampoc s'obliga a l'infant a participar de les activitats si no és el que es vol fer.
Com diu Neill "feu que l'infant sigui ell mateix. No l'ajudeu, no l'ensenyeu, no el sermonegeu, no l'emalaltiu, no el forceu a fer res. Només així aconseguirà la felicitat mitjançant la llibertat, l'amor i l'aprovació".
No hay comentarios:
Publicar un comentario